Praktijkovereenkomst BalanZin

Graag voor de eerste afspraak laten weten of je vragen hebt en akkoord bent met onderstaande.


Verwerking persoonlijke gegevens

Op grond van de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) ben ik als zorgverlener verplicht een dossier bij te houden. De informatie die ik voor, tijdens, en na afspraken ontvang, worden in jouw dossier opgeslagen. Deze gegevens worden niet langer bewaard dan wettelijk verplicht is. Je hebt het recht om jouw dossier in te zien. Tegelijkertijd ben jij verplicht om alle voor het traject relevante informatie aan mij te verstrekken.

Voor meer informatie over de gegevens die ik verzamel en waarvoor deze gebruikt worden (wet AVG), verwijs ik je naar het privacybeleid.

Vanzelfsprekend heb ik een geheimhoudingsplicht en verstrek ik alleen informatie aan anderen indien ik schriftelijke toestemming van je heb.

 

Tarieven, facturatie en (gedeeltelijke) vergoeding

Afspraken duren meestal ongeveer 60 minuten. In uitzonderlijke gevallen kan de afspraak met een kwartier verlengd worden.

Indien de behandeling (deels) vergoed wordt uit de basisverzekering, is het tarief voor een intakegesprek tot 60 minuten €185 en voor een behandelsessie tot 60 minuten €165. BalanZin heeft geen contracten met zorgverzekeraars. Daarom kan BalanZin de facturen niet rechtstreeks bij de zorgverzekeraar indienen en wordt maar een deel van de behandeling (meestal 50-80%) vergoed. Het precieze percentage dat vergoed wordt, is afhankelijk van je zorgverzekering. Lees/vraag eventueel bij je zorgverzekeraar na waar jij recht op hebt.

Om voor gedeeltelijke vergoeding van ongecontracteerde zorg in aanmerking te komen, dien je / dient het behandeltraject en de factuur aan een aantal voorwaarden te voldoen.  

  1. Je dient een verwijsbrief van je huisarts (of medisch specialist of bedrijfsarts) te kunnen overleggen waarin het vermoeden van de DSM-classificatie (stoornis) vermeldt staat evenals de ernst van de problematiek (licht, matig, ernstig). De datum van de verwijsbrief moet voor het intakegesprek liggen. De AGB-code van de huisarts moet vermeld staan en er moet vermeld staan dat er verwezen wordt naar de GB-GGZ (gegeneraliseerde basis GGZ).
  2. Er dient sprake te zijn van een door mij vast te stellen stoornis volgens de DSM5 waarvoor behandeling vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Uitgesloten hiervan zijn werkgerelateerde problematiek (in dat geval zou de werkgever behandeling kunnen vergoeden), relatieproblematiek, burn-out, aanpassingsstoornissen en rouwverwerkingsproblematiek.
  3. Je dient zelf de factuur binnen 14 dagen na ontvangst te voldoen aan BalanZin en je dient zelf de factuur in te dienen bij de zorgverzekeraar. Je ontvangt van BalanZin normaal gesproken na elke sessie een factuur.
  4. Op de factuur van BalanZin staan naast je persoons- en verzekeringsgegevens de volgende verplichte gegevens over het behandeltraject: AGB-code van de verwijzer, Gb-GGZ profiel (intensief, matig, licht, chronisch), gekozen zorgvraagtype, zorgtrajectnummer, startdatum van het traject, datum van de gefactureerde sessie(s), prestatie (geleverde zorg), prestatiecode, tarief, zorgverlener en de AGB-code van de zorgverlener en de praktijk.

Let op: jouw wettelijk eigen risico (€385 of hoger) wordt altijd eerst aangesproken voordat de zorgverzekeraar (een deel) vergoedt.

Indien je niet voor (gedeeltelijke) vergoeding door je zorgverzekeraar of werkgever in aanmerking komt of wilt komen omdat je kiest voor therapie buiten de (zorg)verzekering om, hanteer ik een lager tarief. In dat geval reken ik €125 voor een sessie tot 60 minuten, ongeacht of het een intakegesprek of behandelsessie is. Bij het afnemen van een vooraf af te rekenen pakket van 5 of 8 sessies, hanteert BalanZin een lager tarief. Voor een pakket van 5 sessies tot 60 minuten betaal je €575 en voor een pakket van 8 sessies tot 60 minuten €900. Indien we (beide akkoord zijn dat we) uitlopen, wordt achteraf €30,00 per uitgelopen kwartier gefactureerd.

Facturen worden per e-mail verzonden. Houdt er verder rekening mee dat een volgende afspraak pas plaats kan vinden als de betaling van de laatste factuur voldaan is.

Mocht je onverhoopt niet naar een afspraak kunnen komen, laat dit dan zo spoedig mogelijk, maar in elk geval minimaal 24 uur voor de afspraak, weten. Een e-mail volstaat. Voor niet nagekomen en niet tijdig afgemelde afspraken, worden kosten in rekening gebracht ongeacht de reden. Houdt hierbij rekening met een tarief van €99 voor de tijd die er voor je gereserveerd is.

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van BalanZin zijn van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk hiervan is afgeweken.

 

Maatwerk

Of er na de intake een behandeling volgt en zo ja, hoe die vorm gegeven gaat worden, wordt altijd in overleg bepaald. Elke therapie is maatwerk, zowel qua inhoud, duur als ook frequentie van afspraken. Een behandeling kan pas van start gaan als er overeenstemming is over het behandelplan. In de regel wordt het behandelplan in de tweede sessie (de eerste afspraak na de intake) besproken.

 

Klachten

Indien de behandeling niet loopt zoals je zou willen, denkt BalanZin graag met je mee over wat er nodig is om wel tevreden te zijn. Dus laat het weten als er wat is. Mocht je bij mij niet op je plek zijn met je hulpvraag of klacht, kan ik met je meedenken over een plek die wel passend zou kunnen zijn. Mochten we er onverhoopt samen niet uit komen en je wilt een klacht indienen, BalanZin is aangesloten bij de klachtenregeling en geschillencommissie via het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Voor het indienen van een klacht, kan je terecht bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ). Je kan gebruik maken van het formulier https://psynip.nl/wp-content/uploads/2022/12/Klachtenformulier-NIP-regeling-1.docx

Maak jouw eigen website met JouwWeb