Praktisch

Voor wie

De therapieën van BalanZin zijn bedoeld voor iedereen die praktisch aan de slag wil met het onderzoeken en oplossen/doorbreken van klachten of stresspatronen. Ze zijn niet geschikt als je enkel een luisterend oor wilt en/of enkel wilt analyseren.

Werkwijze

Afspraken vinden online plaats via Google Meet (of een ander beeldbelprogramma). Vlak voor je afspraak ontvang je een link voor de 'vergadering'.

Belangrijk is dat je een rustige en comfortabele plek hebt waar je niet gestoord wordt. Het fijnste werkt het op een pc / laptop met een relatief groot scherm. Het is ook mogelijk op de telefoon maar een groter scherm is comfortabeler.

 

Elk traject start met een kennismakings-/intakegesprek waarin we kunnen verkennen of we een vervolg samen zien zitten en afspraken kunnen maken hierover. De tweede sessie staat meestal in het teken van het behandelplan dat we samen doornemen. Op het moment dat we het hierover eens zijn, kunnen we de slag met de uitvoering ervan. Vaak is dat (de voorbereiding van) EMDR of EFT (Emotional Freedom Techniques).

 

Sessies vinden meestal eens in de twee weken plaats, maar indien gewenst en mogelijk kan er meer of minder tijd tussen de afspraken zitten.

Het aantal sessies dat nodig is, is afhankelijk van de hulpvraag/hulpvragen en het verloop van het traject.

We plannen normaliter een sessie van maximaal 60 minuten in. Mocht het wenselijk zijn dat we er een kwartiertje aan plakken, check ik altijd bij je of je dat zelf ook ziet zitten (qua tijd en kosten).

Indien je niet naar de afspraak kan komen, probeer dan uiterlijk 24 uur voor de afspraak af te zeggen. Dat kan per e-mail of telefonisch. Houdt er rekening mee dat er kosten in rekening worden gebracht indien je in de laatste 24 uur voor de afspraak annuleert (of zonder afmelding niet komt). Dit geldt ongeacht de reden. Er worden kosten in rekening gebracht voor de tijd die er voor je gereserveerd is.

 

Misschien is het mogelijk om de behandeling (deels) vergoed te krijgen vanuit de basisverzekering. BalanZin heeft geen contracten met zorgverzekeraars. Daarom kan BalanZin de facturen niet rechtstreeks bij de zorgverzekeraar indienen en wordt maar een deel van de behandeling (meestal 50-80%) vergoed. Het exacte percentage dat vergoed wordt, is afhankelijk van je zorgverzekering. Lees/vraag eventueel bij je zorgverzekeraar na waar jij recht op hebt. De tarieven voor intake en behandeling staan hieronder vermeldt.

Om voor gedeeltelijke vergoeding van ongecontracteerde zorg in aanmerking te komen, dien je / dient het behandeltraject en de factuur aan een aantal voorwaarden te voldoen.  

  1. Je dient een verwijsbrief van je huisarts (of medisch specialist of bedrijfsarts) te kunnen overleggen waarin het vermoeden van de DSM-classificatie (stoornis) vermeldt staat evenals de ernst van de problematiek (licht, matig, ernstig). De datum van de verwijsbrief moet voor het intakegesprek liggen. De AGB-code van de huisarts moet vermeld staan en er moet vermeld staan dat er verwezen wordt naar de GB-GGZ (gegeneraliseerde basis GGZ).
  2. Er dient sprake te zijn van een door mij vast te stellen stoornis volgens de DSM5 waarvoor behandeling vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Uitgesloten hiervan zijn werkgerelateerde problematiek (in dat geval zou de werkgever behandeling kunnen vergoeden), relatieproblematiek, burn-out, aanpassingsstoornissen en rouwverwerkingsproblematiek.
  3. Je dient zelf de factuur binnen 14 dagen na ontvangst te voldoen aan BalanZin en je dient zelf de factuur in te dienen bij de zorgverzekeraar. Je ontvangt van BalanZin normaal gesproken na elke sessie een factuur.
  4. Op de factuur van BalanZin staan naast je persoons- en verzekeringsgegevens de volgende verplichte gegevens over het behandeltraject: AGB-code van de verwijzer, Gb-GGZ profiel (intensief, matig, licht, chronisch), gekozen zorgvraagtype, zorgtrajectnummer, startdatum van het traject, datum van de gefactureerde sessie(s), prestatie (geleverde zorg), prestatiecode, tarief, zorgverlener en de AGB-code van de zorgverlener en de praktijk.

Let op: jouw wettelijk eigen risico (€385 of hoger) wordt altijd eerst aangesproken voordat de zorgverzekeraar (een deel) vergoedt.

 

Indien je niet voor (gedeeltelijke) vergoeding door je zorgverzekeraar of werkgever in aanmerking komt of wilt komen omdat je kiest voor therapie buiten de (zorg)verzekering om, hanteer ik een lager tarief. Je kan ook voor een pakket van 5 of 8 sessies kiezen; dan ligt de gemiddelde prijs voor een sessie nog iets lager.

Tarieven

Intake tot 60 minuten (deels vergoed) € 185,00
Behandeling tot 60 minuten (deels vergoed) € 165,00
Kwartier uitloop (indien vooraf akkoord en deels vergoed) € 40,00
Intake / behandeling tot 60 min. (indien je zelf betaalt) € 125,00
Pakket van 5 sessies van max. 60 min. (indien je zelf betaalt) € 575,00
Pakket van 8 sessies van max. 60 min. (indien je zelf betaalt) € 900,00
Kwartier uitloop (indien vooraf akkoord en je zelf betaalt) € 30,00
Niet tijdig* geannuleerde afspraak € 99,00

* minimaal 24 uur voor de afspraak

Openingstijden

De praktijk is geopend op maandag en donderdag.

In vakanties kunnen aangepaste openingstijden gelden. Neem voor meer informatie even contact met me op.

Aanmelden

Om je aan te melden, vul je onderstaand formulier in of neem je telefonisch contact met me op via 06-16022301. Als je een voicemail bericht achter laat, bel ik je zo snel mogelijk terug. Na ontvangst van het formulier, neem ik ook zo snel mogelijk contact met je op.

Klachten

Mocht je niet tevreden zijn over het traject, hoor ik dat graag van je. Het is mijn streven zo goed mogelijk aan te sluiten bij jouw wensen. Wat mij betreft komen we daar dan ook samen uit. Mocht het onverhoopt niet lukken om samen tot een oplossing te komen, kan je overwegen een klacht in te dienen. Hiervoor kun je terecht bij een klachtenfunctionaris van het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg. Voor het indienen van een klacht, kan je dit formulier gebruiken, dat je kan mailen naar klachten@cbkz.nl. Hierbij is het volgende klachten- en geschillenregelement van toepassing.